Archívum

Üdvözöllek a beresalexandra.hu weboldalon!

A 2017-ben megújult honlapomon mind formailag, mind tartalmilag rengeteg dolgot változtattunk, javítottunk, frissítettünk.

Ennek következtében számtalan olyan régi tartalom, cikk, anyag is módosításra, vagy akár eltávolításra került, amelynek napjainkban már – eredeti formájában - nem volt megfelelő relevanciája.

Béres Alexandra

Kettlebell, a férfias zsírégetõ

A cikk megjelenési deje: 2008.01.01. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
kettle3.jpgKülönös erõfejlesztõ eszköz indult világhódító útra nemrégiben Oroszországból. A Kettlebell egy fogantyúval ellátott ágyúgolyóra emlékeztet. Korántsem új találmány: az orosz birkózók már száz évvel ezelõtt használták.

 

 

A kettlebell nem más, mint egy tradicionális orosz vassúlyzó, amely leginkább egy ágyúgolyóra hasonlít.Népszerûségének titka az egyszerûsége. Nincs még egy olyan eszköz, amely egyszerre képes növelni az izomtömeget, fejleszteni az állóképességet és zsírtalanná tenni az alakot. Mindehhez természetesen szükség van egy korszerû és tudományos alapokon nyugvó edzésrendszerre, amelyet Pavel Tsatsuline dolgozott ki. ( A könyve már magyarul is kapható.)

 

kettle2.jpgAz RKC (Russian Kettlebell Challenge) olyan gyakorlatokat tartalmaz, amelyek az egész testet megdolgoztatják. A kettlebell használatakor már a helyes testtartás is folyamatos koordinációt és erõkifejtést igényel, amihez az összes izomcsoport együttes munkájára van szükség. Kezdésként egyszerûen csak meg kell fogni a kettlebellt és járkálni vele, késõbb jönnek az emelések, lendítések, egyik kézbõl a másikba átadások. Ahogy egyre ügyesebbé és erõsebbé válunk, úgy növelhetjük a kettlebell súlyát és a gyakorlatok bonyolultságát.


Bár a kettlebell edzés egyszerûnek tûnik, semmiképp nem szabad hozzáfogni szakértõ instruktor felügyelete nélkül. Mindez a súly nagyságából is adódik: az átlagos kezdõ férfiak 16, a nõk pedig 8 kg-os kettlebellel edzenek. Nem kell nagy tapasztalat, hogy belássuk: egy ilyen súlyú öntöttvas golyó komoly sérüléseket okozhat hozzá nem értõ kezekben. Éppen ezért érdemes a szabályos kettlebell-gyakorlatokat csoportos foglalkozáson megtanulni, hogy aztán késõbb egyedül is bármikor alkalmazhassuk õket.

 

kettle.jpgA kettlebell-edzés annyira intenzív, hogy 50-60 perc alatt képes megdolgoztatni az egész testet, miközben rendkívüli hatással van a szívre és a keringési rendszerre. Heti egy-két alkalom rövid idõ alatt látványos eredményre vezet. És bár az erõfejlesztés elsõsorban a férfiak számára lehet vonzó, a nõk profitálhatnak a kettlebell használatából. Ez a különleges eszköz ugyanis nem látványosan nagy izmokat, hanem szívós, szálkás testet formál, miközben extrém módon segít a zsírégetésben.

 

 

Ezt az eszközt Alexandra is ajánlja mindenkinek, sõt a Nagy Fogyás házban gyakran belecsempészte a piros csapat edzésébe. "Nagyon hatékonynak tartom a Kettlebellt, jó pulzusfelvivõ, kitûnõ zsírégetõ kiegészítõje a cardio edzésnek. A csapatom férfitagjai egybõl megszerették, és még most is gyakran edzenek vele."