Szalka Andrea - személyi edző

Kérdésed van ? Írj nekünk!
  Keresés:   

Mellizom gyakorlatok

Kedves Andrea!
Kedves Andrea!

Én a mellemre szeretnék tornázni. Próbálkoztam már otthon súlyzókkal is,de nem igazán tudom, hogy milyen gyakorlatokkal érhetnék el jobb és gyorsabb változást.

Mekkora súlyokkal érdemes végezni azokat?

Elõre is köszönöm segítséged!

Ancsa
Kedves Ancsa!

Lányoknak mellizom-gyakorlatok közül főként a fekvőtámaszt (női fekvőtámasz), a tárogatást kézisúlyzóval hanyattfekvésben és az áthúzást ajánlanám. A tárogatást 2 kg-os súllyal kezdheted, majd emelheted a terhelést 3-4 kg-is akár, de nagyon ügyelj a kivitelezésre!

Az áthúzás is kezdetben 2 kg-okkal induljon és innen bátran / bátrabban emelheted a súly nagyságát.

A tárogatás -mint gyakorlat- gondolom ismert számodra, így inkább az áthúzásról beszélnék: hanyattfekvés (ha lehet pld. egy steplépcsőn), talpak talajon, kezek összekulcsolva, súly a kézben. A súlyt lassan engedd le a fejed mögé, ameddig tudod és lassan, óvatosan húzd át egészen a mell vonaláig, majd ezt a mozdulatot ismétled a szükséges mennyiségben. Arra figyelj, hogy karok enyhén hajlítottak és párhusamosak legyenek, és ezt a pozíciót végig fixen tartsd!

Fekvőtámaszból 12-15-ös ismétlésszámokat végezz, tárogatást / áthúzást 15-20-as szériákkal kezdheted, majd emelve a terhelést csökkentsd 12-15-re! A mellizom-gyakorlatok jó kiegészítői lehetnek még a bicepsz és tricepsz edzésére szolgáló feladatok, ezekkel kombináld és végezd három-négy körben!

Jó edzést!
2008.11.30.